Amikor pólóra akartam vasalni mintát, nem találtam sehol használati útmutatót. Vettem világos és sötét pólóra matricát AVERY márkájut, ennél aztán volt leírás, igaz különbözött a magyar az angoltól, és persze angol nyelvű volt a helyes... Lehet kapni Média Markt-ban, Saturnban, de az ott dolgozóknak fogalmuk sincs hogyan kell használni és mi a különbség egyes fajták közt. Most leírom én hogyan csinálom.

Kezdjük a világos pólókkal. Az erre vasalható papírra kinyomtatod a mintát. Fontos hogy a nyomtatásnál válaszd ki a "pólósablon"-t a papír fajtánál, mert ezáltal automatikusan tükröződni fog a minta. Ha nincs ilyen beállítási lehetőség, akkor tükrözd te és úgy nyomtasd ki. Mindig nyomtass egy próbát sima papírra, ekkor megnézheted, hogy a színek megfelelőek -e. Ha kész a matrica nyomtatása, vágd körbe a felvasalandó mintát. Helyezd a póló színoldalára a matricát a NYOMTATOTT felével a póló felé, majd gőz nélkül 2-es fokozaton kb 10-15 másodpercig érje a hő az egész matricát, közepes erővel nyomd, mintha a varrásszélességet vasalnád szét. Várj amíg kicsit kihűl, és óvatosan, lassan távolítsd el a matrica papírját, és kész is. Ha nehéz eltávolítani a papírt akkor kell még neki egy kis vasalás. De ne vasald túl, mert akkor is nehéz leszedni a papírt.
Fontos, hogy NE vasalódeszkán vasaljuk, mert a széle csúnya lesz. Egy kemény felületre tegyél egy konyharuhát vagy kispárnahuzatot, és ott végezd a felvasalást. Ez a matrica "átlátszó" vagyis ha erőteljes a pólóanyag színe, akkor nem lesz jól látható a minta, ezért ajánlott világos-fehér anyagra.

Van sötét anyagra vasalható matrica is. Ez másképpen működik. Tükrözés nélkül nyomtasd ki a kívánt mintát. Vágd körbe, majd óvatosan szedd le a hátoldaláról a papírt. Így marad a vékony hártya szerű fehér matrica az egyik felén a nyomtatással. Most a póló színoldalára tedd rá a matricát a nyomtatott mintával FELFELÉ, vagyis a fehér oldalával a pólóra! Helyezz rá zsírpapírt, gőz nélkül 3-as fokozaton kb 20 másodpercig vasald. Miután kihűlt, óvatosan vedd le a zsírpapírt, de ez már magától is jön lefelé, ahogy hűl. Ha a mintán a nyomtatási festéket nem tudod lekaparni (azért óvatosan teszteld), akkor megfelelő volt az időtartam, ha picit kopik (mint a kaparós sorsjegy) akkor kevés volt az idő, vasald még papíron keresztül.
Ajánlott, hogy mosd ki legalább egyszer az anyagot mielőtt rávasalsz, ezáltal jobban rátapad a matrica. Fontos, hogy a vasalást követően 24 órán belül ne mosd ki és ne viseld.
Pár alkalom után biztosan ráérzel a dologra, mit hogyan csinálj.
Remélem segítettem ezzel a kis ismertetővel. Ha kérdésetek lenne, írjatok!

Hegemony77  2010.10.07. 11 komment

Címkék: rávasalt minta

Share/Bookmark

A bejegyzés trackback címe:

https://hegemony77.blog.hu/api/trackback/id/tr702352789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.07.08. 13:15:25

Szia

Érdeklődnék a tintáról.
Van egy Epson tintasugaras nyomtatóm.
Sima amúgy fotóim nyomtatására használt festékel lehet nyomtatni, vagy valami spéci festék kell ?

Hegemony77 2012.07.08. 14:13:06

@many-many: Szia! Ugyanúgy lehet a traszferpapírra nyomtatni, mint egy sima papírra vagy fotópapírra.

2012.07.08. 17:44:11

Lehet rosszul kérdeztem.
Azt értem, és köszönöm a választ, hogy ugyanúgy kell nyomtatni, DE ugyanolyan festékkel is ?

Hegemony77 2012.07.08. 18:10:59

@many-many: igen, ugyanúgy, ugyanazzal :)

famerilla 2012.08.03. 11:12:30

Üdv! Engem az érdekelne, hogy a pólót mennyire keményíti meg? Terveztem már magamnak egy mintát, de félek, hogy nagyon "vastag" lesz a pólón, az meg elüt sajnos. Egy idő után nem repedezik meg? Hajtogatástól mondjuk?
Köszi a választ előre is!

Hegemony77 2012.08.03. 12:56:18

Én eddig csak játékbabaruhán használtam. Szerintem ha nagy méretű mintát készítesz, az megkeményíti a pólót és egy idő után meg is fog repedezni.

famerilla 2012.08.03. 13:03:35

@Hegemony77: Köszönöm a gyors választ:)

Kágyilló 2013.02.16. 18:34:37

Szia!

Nekem a "tükröződés" fogalma nem tiszta. Ez tulajdonképpen mit is takar? Először azt hittem, értem, de látom a sötét és világos között eltérő így belezavarodtam. :)

Hegemony77 2013.02.16. 18:47:27

A sötétre való úgy működik, mint egy sima egyszerű matrica: nyomtatás után leszeded a hátoldaláról a papírt és ráteszed a nyomtatott darabot az anyagra úgy, mint egy sima matricát, hogy lásd a nyomtatott mintát. Ezután ráteszel egy zsírpapírt, majd rávasalod.
A fehérre valót azért kell tükrözve nyomtatni , mert azt a transzferpapírt a nyomtatott felével teszed az anyagra (úgy, hogy nem látod a kinyomtatott mintát) és így vasalod, majd ezután húzod le a már könnyen eltávolítható papírt.

Sancaa 2013.03.31. 21:12:29

Üdv,
Tudna nekem abba segíteni, hogy ha sötét pólóra szeretnék fehér mintát/szöveget tenni azt hogyan csináljam? pl vágjam ki a fóliából a mintát és csak vasaljam rá vagy feltétlen kell rá nyomtatni valami színnel? Megköszönném ha tudna tanácsot adni!

Hegemony77 2013.03.31. 21:15:34

@Sancaa: Ebben az esetben (ha fehér szöveget szeretne készíteni) nem kell nyomtatni, egyszerűen ki kell vágni a megfelelő alakzatot, és már vasalható is a fent leírtak alapján!
süti beállítások módosítása